Διονύσης Γεωργάνος :«Αυτούς ψηφίζουμε…»- «Το πρόγραμμα της παιδείας της νέας Δημοτικής Αρχής συντάχτηκε από εμένα»
- «Μέχρι το επόμενο Δ.Σ του Εμπορικού παραμένω Γραμματέας…Θα το αποφασίσουμε όμως στο Δ.Σ. που θα γίνει αν θα συνεχίσω στον Εμπορικό Σύλλογο …»
- «Μαζί με τον κ.Σπίνο βρήκαμε που θα στεγαστεί το ΕΝΕΕΓΥΛ … Η πρώτη σύγκρουση με τη δημοτική αρχή, γιατί μέχρι εκείνη την στιγμή είχαμε καλή συνεργασία, ήταν το ΕΝΕΕΓΥΛ...Υπήρξαν καθυστερήσεις»
- «Είμαι υπέρ του πειραματικού αλλά με προϋποθέσεις που μέχρι σήμερα δεν τις έχουμε»
- «Πότε έμαθαν για τα προβλήματα των σχολείων; Πότε ότι τα αλεξικέραυνα δεν λειτουργούν; Ότι οι καυστήρες είχαν προβλήματα; Ότι τα σχολεία δεν είχαν άδειες; Δεν έχουν ιδέα ότι για το θέμα της παιδείες είναι σύνθετο το πρόβλημα, και αν δεν έχεις γνώσεις δεν μπορείς να ανταπεξέλθεις.Αυτοί είναι που τους ψηφίζουμε»
- «Το πρόγραμμα της παιδείας της νέας δημοτικής αρχής σχεδόν συντάχτηκε από εμένα. Αν θα έχω ρόλο εξαρτάται από τον δήμαρχο γιατί δεν εκλέχτηκα δυστυχώς. Εγώ δεν μπορώ να πω τίποτα σε αυτό . Αν τώρα δρομολογηθούν αυτά ; θεωρώ ναι, γιατί το έχει πει και ο κ.Στασινόπουλος ότι είναι άμεση προτεραιότητα. Από ότι γνωρίζω υπεύθυνος δεν έχει οριστεί για το κομμάτι της παιδείας ακόμη»
Ο Διονύσης Γεωργάνος (πρώην πρόεδρος της Ένωσης Γονέων των Μαθητών Ζακύνθου , Γραμματέας Εμπορικού Συλλόγου Ζακύνθου )μιλά ΕΚΤΕΝΩΣ στο IonianRadio.gr και στον Δημοσιογράφο Δημήτρη Τετράδη
«Μέχρι το επόμενο Δ.Σ του εμπορικού παραμένω Γραμματέας…
Θα το αποφασίσουμε όμως στο Δ.Σ. που θα γίνει αν θα συνεχίσω
Αναφορικά με το ΕΝΕΕΓΥΛ, τότε ήμουν πρόεδρος της Ένωσης Γονέων , κοιτάξαμε και μαζί με τον κ.Σπίνο βρήκαμε που θα στεγαστεί.
Βρήκαμε και συγκεκριμένα το 2021το σχολικό κτίριο που ήταν ανενεργό στο Βουγιάτο και είπαμε να το δρομολογήσουμε να είναι έτοιμο τον Σεπτέμβρη.
Η πρώτη σύγκρουση με τη δημοτική αρχή, γιατί μέχρι εκείνη την στιγμή είχαμε καλή συνεργασία, ήταν το ΕΝΕΕΓΥΛ.
Υπήρξαν καθυστερήσεις μέχρι τον Αύγουστο και μάλιστα στο δημοτικό συμβούλιο είχε πει η δημοτική αρχή ότι θα είναι έτοιμο στον αγιασμό.
Όταν πήγα και έλεγξα, είδα ότι δεν μπορεί να ανοίξει 11/9 και έφερα αντιρρήσεις για το πως θα ανοίξει όταν, η περίφραξη δεν ήταν καλή, δεν είχαμε κάνει στέγαστρο προς τις τουαλέτες και στέγαστρο μπροστά στο σχολείο και χρειαζόταν να έρθουν οι δυο αίθουσες προκατ που αργότερα μεσολάβησε ο βουλευτής κ.Ακτύπης και ήρθαν τότε. Όταν είδα αυτή τη κατάσταση τέλος Αυγούστου, είπα ότι θα έπρεπε να φτιαχτεί το δάπεδο του προαυλίου, το στέγαστρο, η παιδική χαρά, η περίφραξη , το κάγκελο και το πορτόνι. Επίσης να φτιαχτεί η μπασκέτα και να κοπούν 2 μεγάλα δέντρα που με δυνατό αέρα ΄λισως χτυπήσει κάποιο παιδί.
Δεν εισακούστηκα, πείστηκε ο σύλλογος και έγινε ο αγιασμός. Εγώ είπα στο σύλλογο ότι αν το δεχτούν να γίνει ο αγιασμός οι μικροπαρεμβάσεις δε θα γίνουν. 2 χρόνια μετά αποδεικνύεται ότι είχα δίκιο. Μάλιστα άκουσα χθες, κάνουμε ότι μπορούμε, δεν είναι καλό να ανακατευτούν οι ιδιώτες και ότι δεν υπάρχουν χρήματα. Δεν έχουμε 2 χιλιάρικα να ρίξουμε στο ΕΝΕΕΓΥΛ; Ήμουν ο πρώτος που είπα μπράβο για το ΕΝΕΕΓΥΛ, όμως δεν λέω μπράβο ως προς την ολοκλήρωση.
Μου είχαν πει ότι δεν έχει άδεια και δεν μπορεί να φτιαχτεί το στέγαστρο. Να κάνουν μια άδεια μικρής κλίμακας. Αυτά φωνάζει και ο σημερινός σύλλογος. Πόσα χρήματα χρειάζονται; 2;3; 5 χιλιάδες; Δεν έχουμε 5 χιλιάδες για τα παιδιά αυτά;
Μάλιστα μόλις άνοιξε επισημάναμε, ότι θέλουμε άλλες 2 αίθουσας όπως αυτές που είχαμε πάρει πριν ανοίξει. Από τότε μέχρι σήμερα δεν κάναμε το αίτημα να έρθουν 2 αίθουσες ακόμη; Αν είναι δυνατόν, δεν μπορούμε να φέρουμε 2 προκατ;
Το πρόγραμμα της παιδείας της νέας δημοτικής αρχής σχεδόν συντάχτηκε από εμένα.
Αν θα έχω ρόλο εξαρτάται από τον δήμαρχο γιατί δεν εκλέχτηκα δυστυχώς. Εγώ δεν μπορώ να πω τίποτα σε αυτό . Αν τώρα δρομολογηθούν αυτά ; θεωρώ ναι, γιατί το έχει πει και ο κ.Στασινόπουλος ότι είναι άμεση προτεραιότητα. Από ότι γνωρίζω υπεύθυνος δεν έχει οριστεί για το κομμάτι της παιδείας ακόμη»
- Δεν έχω πληροφόρηση για τα 2 χρόνια αναστολής δημιουργίας πειραματικών σχολείων από την κυβέρνηση. Η συζήτηση που έγινε με τον κ.Πόθο τότε, ήταν που με κάλεσε και μου είπε αυτή τη σκέψη και ότι πρέπει να το σκεφτούμε. Του είπα μάλιστα ότι θα πρέπει να φτιαχτεί ένα νέο σχολικό συγκρότημα. Δεν μπορεί να συστεγαστεί σε κάποιο από τα υπάρχον κτίρια. Είναι άλλος τρόπος διδασκαλίας, άλλα μαθήματα.
Τα έθεσα στον κ.Πόθο και του είπα μάλιστα ότι αν οι συνθήκες δεν ωριμάσουν και δεν έχουμε νέο κτίριο είμαστε αρνητικοί και βάλαμε και άλλα θέματα.
Δεν λέμε όχι στο πειραματικό ,αλλά κάτω από κάποιους όρους αν θέλουν να το φτιάξουν..
Τότε με το ΕΠΑΛ η έγκριση για τη στέγαση του ΕΝΕΕΓΥΛ ήρθε Αύγουστο προκείμενου να λειτουργήσει Σεπτέμβριο.
Αν γίνει κάτι ανάλογο είμαι αρνητικός. Φτιάξε σχολικό συγκρότημα να στεγαστεί, που από το 1990 δεν έχει κατασκευαστεί τίποτα στη Ζάκυνθο, αλλά μόνο προκατ έρχονται και καταλαμβάνουν και χώρο προαυλίου.
Πόσα χρόνια διεκδικεί η ένωση το νέο δημοτικό σχολείο στη Παναγούλα, που μάλιστα υπάρχει οικόπεδο; Πόσο καιρό ζητάμε της Δερματούσας να γίνει ένα ενιαίο; Αυτά δεν τα βλέπουν και πάνε να λειτουργήσουν νέα μονάδα χωρίς υποδομή;
Ποιος είναι αυτός που θα ξεσπιτώσει τα παιδιά του Κάμπου για να γίνει το Πειραματικό; Θα πάνε που αυτά τα παιδιά;
Φτιάχτε υποδομές γι αυτό φωνάζω. Για να γίνει το 5ο Δημοτικό στην Παναγούλα και στη θέση που είναι τώρα να στεγαστούν 3 νηπιαγωγεία, που σήμερα είναι σε ενοικιαζόμενους ,ακατάλληλους χώρους. Αυτά δεν τα βλέπουμε; Οι γονείς θα δεχτούν να ξεσπιτωθούν τα παιδιά τους;
Πότε έμαθαν για τα προβλήματα των σχολείων; Πότε ότι τα αλεξικέραυνα δεν λειτουργούν; Ότι οι καυστήρες είχαν προβλήματα; Ότι τα σχολεία δεν είχαν άδειες;
Δεν έχουν ιδέα ότι για το θέμα της παιδείες είναι σύνθετο το πρόβλημα, και αν δεν έχεις γνώσεις δεν μπορείς να ανταπεξέλθεις.
Αυτοί είναι που τους ψηφίζουμε.
Είμαι υπέρ του πειραματικού αλλά με προϋποθέσεις που μέχρι σήμερα δεν τις έχουμε.
Για το 5ο Δημοτικό ο κ.Ακτύπης προσπαθεί να πάρει χρηματοδότηση. Μόλις πάρει θα γίνει η μελέτη και θα προχωρήσει.
Πρέπει να γίνει διαβούλευση για το πειραματικό . Αξιολογούνται οι καθηγητές. Ποιος θα αξιολογήσει τους μαθητές; Θα δημιουργήσουν μαθητές 2 ταχυτήτων; Θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί για το πώς θα γίνει η επιλογή. Το 2020 είπαμε ότι θα είναι ανάλογα με την απόδοση του μαθητή. Ένας μαθητής δεν αξιολογείται από καθηγητή που τον έχει 6 μήνες ή ένα έτος. Δεν μπορεί να κρίνει τον μαθητή.
Είναι λάθος και το να γίνει κλήρωση. Ένας μαθητής του 15 δεν μπορείς να τον αξιολογήσεις ότι δεν μπορεί να γράψει 20, ούτε ένα μαθητή του 20 ότι θα γράψει για 20. Η αξιολόγηση δεν είναι σωστή, το παιδί μεταλλάσσεται , το παιδί αλλάζει εβδομάδα με την εβδομάδα. Ποιος είναι αυτός που θα το αξιολογήσεις; Ούτε ο πατέρας του δεν μπορεί.
Για μένα θα πρέπει να γίνει διαβούλευση με τους εμπλεκομένους φορείς, να συζητήσουμε αν υπάρχει υποδομή να γίνει και ποιοι μαθητές θα πάνε. Ο τρόπος της κλήρωσης είναι για γέλια.
Να μας δώσουν απάντηση τα παιδιά του Κάμπου και του Α΄ γυμνασίου σε ποιες σχολικές μονάδες θα τα πάνε; Θα εξασφαλιστεί η μεταφορά τους; Και τι ώρα θα γυρίζει σπίτι του το παιδί του πειραματικού; γιατί από ότι ξέρω το πειραματικό είναι για όλο το νησί.
Για το πάγωμα των 2 χρόνων για νέα πειραματικά σχολεία , δεν φταίει ο κ.Ακτύπης αλλά η γενική κυβερνητική πολιτική.
Θα πρέπει να δούμε την παιδεία συνολικά. Πρέπει να δρομολογηθεί . ‘Εχουμε αργήσει πολύ»
Δείτε το σχετικό video: